Det blev en lyxig takvaning!

I lordags var det aterigen dags att forflytta sig en bit pa kartan men denna igang tillbaka till Sydney, dar vi borjade denna resa. Efter en tre timmars lang flygning var vi klockan 22 antligen frammre for att ta oss till hostlet, men riktigt sa langt hann vi inte for nar vi ar pa vag att hamta bagaget sager Linn "Karin och Linn" jag kollar pa henne och det drojer en halv minut innan hon gav nagra tecken pa varfor hos sa sa. hon ger ifran sig ett tjut och pekar bort mot en man med en konstig hatt och en skylt med vara namn pa. detta var max som satt dar med ett forsok till odlat skagg, en hatt fran vietnam och bara vantade pa att vi skulle landa. Efter ett par minuter var aven morgan dar, han berattade aven att de fixat en new york svit dar vi var mycket valkomna att bo. Taget! vi satte oss i en taxi ner till kingscross, hrm..skulle denna svit verkligen ligga i Sydneys backpackers omrade?
Huset vi stanna utanfor var en blandning av pippi's hus och ett spokhus, in kom vi och en lyxsvit kan jag inte pasta att det var men tva natter kunde vi absolut sova dar. Vi har nu tillbringat vara sista dagar i sydney med max, morgan och minna (och sa sjalvklart gustav) med att vara pa stranden, picknick, shopping och utekvallar. just nu befinner jag mig i hongkong och om en och en halv timme satter vi oss pa ett plan som trettontimmar senare landar i london. klockan 23 ikvall befinner jag mig i hollviken, sweden!

Cairns

i gar morse kom vi fram till Cairns efter tio timmarsa bussresa, klockan var inte mer an sex pa morgonen. Vi blev upphamtade och skjutsade till hostlet som lag cirka 15 minuters gang fran stan. Vi bestamde att dagen skulle tillbringas pa zoo, men zoo:et vi blev korda till uppfyllde inte vara forvantningar sa snalla som dom var korde dom oss till det andra som lag en bit ifran. Dar spenderade jag, Malin och Linn var dag medan pojkarna stannade kvar pa krokodilzooet.

whitsundays - man kanner att man lever

Hej pa er!

Nu tankte jag ge er en kort uppdatering om vad mina senaste dagar. Fredagkvallen var planerad som hemmakvall men linn hade partyfeelings och ville ha sallskap sa det var bara att dra pa partyblastan och sorpla baginbox. Vi borjade pa beaches men drog oss snabbt vidare till mama afrika, pa vagen lyckades vi hitta tva trelleborgskandisar och bli av med en linn&gurra. men hade jag kommit sa langt kunde jag inte vanda pa klacken och ga hem och lagga mig, in skulle jag trots linn svek, eller hon hade snarare tagit sig en liten tur for helt plotsligt stog hon mitt framfor ogonen pa mig och drog upp mig pa dansgolvet till var australienlat.

Lordagen madde man lite battre an fortjanat vilket man tackar for med tanke pa att vi skulle checka ut klockan 10. Vi smallde ett par timmar i stan innan vi klockan fyra gick ombord pa "samurai", borjan pa var helvetesresa. Forsta dagen borjade med att vi tre som var mest sjosjuka placerades i foren pa denna sportsegelbat, efter cirka tio minuter akte seglena upp, vilket innebar att baten ligger pa sidan och det drojde inte lang tid innan vi var plaskblota, handerna krampade och vi viste inte om vi skulle skratta eller grata. nar man efter tva timmar blev hamtad var man iskall och talamodet for nagra skamt var slut nar jag blev erbjuden en gulregnrock och dom bad mig satta mig dar fram igen.
Var grupp bestog av sammanlagt tolv svenskar, en stackars tysk (som blev anklagad for att ha kissat i sangen), en engelsk tjej, en mamma med sina ouppforstrade tonarspojkar och tva odragliga, dryga och allmant ackliga engelskman som var fulla i princip 24/7 och sa sjalvklart besattningen som bestog av fyra man och en fotograf fran wickedtravel.

Dag tva borjade med en lika blot segling ut till en av oarna, vi gick i land och val nere pa stranden borja det regna sa mycket sa det kandes som hagel, som tur slappte det snabbt och vi kunde fortsatta var utflykt. Tillbaka pa baten var det dags for lunch, som var slut nar vi kom tillbaka. kvallen avslutade vi i en vik dar vi fick chansen att snorkla och dyka. Det finns tva saker jag hatar, leka lekar och sjunga och konstigt nog var det det vi skulle gora resten av kvallen.
lattnaden over att veta att det var den sista dagen nar vi vaknade var stor. vi borjade med att snorkla och sedan var det en tre timmars segling som stog pa schemat, men efter bara fem minuter borjade det regna och inte lite, aven detta var i stil med hagel och som tur fanns det regnrockar men inte tillrackligt manga och ner i hytten fick man da rakt inte ga for da kom man inte upp igen.
nar vi kom i land forklarade malin denna resa som de varsta dagarna i hennes liv och aven att hon aldrig nagonsin kommer satta sin fot pa en bat igen, inte frivilligt iallafall.

nagot jag verkligen funderar over ar hur jag ens kunde ga med pa det fran borjan, jag som ar enormt sjosjuk och som hatar, hatar havet. detta morka hemska som man inte har en aning om vad som doljer sig i.

Ett aventyr i sig.

Nu var det ater igen dags att smalla ett par regntimmar framfor datorn. Lordagen den 14de borjade tidigt med information av bilen och sedan bar det av till baten som 45minuter senare la till i fraser islands hamn. Vi tillbringade tva natter och tre dagar med att laga mat med hjalp av stormkok, diskade i havet, sov i talt (viljet jag inte ar speciellt fortjust i, speciellt inte nar man standigt vaknar av en spark i huvudet). Pa dagarna gjorde vi utflykter till olika sjoar och promenerade i oken, stranderna var helt underbara. Dessvarre var tva tredje delar av on avstangs pagrund av den cyclonen som forra helgen drog over.
Alla dessa aktiviteter gjorde vi tillsammans med dem vi delade bussen med, vilket var tva killar fran holland tva fran danmark och en tjej fran holland.

Vi hade iallafall tur med vadret.

Dingo - vildhund som man absolut inte ska mata.

lake mckenzie

nar kvallen kom och det var dags att satta utt taltet insag vi att utrustningen inte var komplett.

Vi anlande efter en tretton timmar lang buss fard till Airlie beach dar vi nu har tillbringat tre natter och imorgon vantar nya aventyr, vi ska namligen ge oss ut pa en bat till whitsundays oarna. Far bara hoppas pa att vadret haller i sig sa att vi far komma ut.

Hervey bay

jag ber harmed om ursakt for en otroligt dalig uppdatering men min motivation ar inte pa topp nar det bara regnar och regnar och vi spenderar dagarna med att ligga inomhus i ett halvfuktigt rum som jag inte ens har ord for den hemska lukten vi inandas, laser bok och spelar plump.

Vi har nu tillbringat tre natter i denna lilla hala pa tre olika hostel men imorgonbitti packar vi in oss i en stor buss for att sedan ge oss ut pa vart campingaventyr som vi nu gatt och vantat pa.
Under var powerwalk tidigare idag konstaterade jag och Malin denna lilla by hade varit betydligt mycket mysigare om solen visat sig for stranden ar verkligen nagot av det finaste vi sett.

Cyclonen - Fraser Island och WhitSundays

Gardagen tillbringade vi med att hyra varsin surfingbrada och gav oss ut i vagorna. upp kom vi dock inte, det var alldelles for hoga vagor och for kort strand, iallafall for en nyborjare som mig.
Nar vi vaknade i morse var det samma trakiga vader som motte oss, osregn. I denna lilla by finns det inte mycket att gora, sa har sitter vi sex ungdomar pa internet och forsoker underhalla oss. Vi hade egentligen planerat att aka till Steve Irwin's zoo, men hur roligt ar det att gora det i regn?

Imorgon skulle vi egentligen befunnit oss pa fraser island med denna cyclone som dragit in har orsakat problem och fraser har evakuerats pa grund av denna. Vi hoppas nu pa att den drar vidare sa att vi kan aka pa torsdag som planerat.

Surfers Paradise - Brisbane - Noosa

Nu tankte jag ge er en kort uppdatering fran den senaste veckan. Efter tio dagar i Byron Bay motte vi upp Malin och Fredrik, satte oss pa bussen till Surfers Paradise, dar vi stanna tre natter. dag ett tillbringade jag som sjuk i sangen medan de andra var pa stranden, andra dagen var vi pa sea world, kvallen var vi tvugna att testa utelivet vilket helt klart blev godkannt. Sista dagen tillbringade vi pa stranden innan jag och Linn gav oss ivag pa en surflektion, nagot av det soligaste jag har gjort.
Sedan var det ater dags att satta sig pa bussen for att ta sig vidare till Brisbane. Dar hade vi bara en natt och den tillbringade vi hos Joy och Ted, dar aven Minna ar ett par dagar. Mina timmar i solen borjade gora sig paminda, trots att jag inte kande mig helt hundra klunde jag inte missa utgangen pa kvallen.
Dag tva i Brisbane tillbringade jag med att smalla ett par dollat pa stan innan vi akte vidare till Noosa.
Kvallen blev lugn och tidig for att orka med en dag med surf men nar vi vaknade imorse var det osregnet som motte oss.