Tvära kast - från idyll till zoo



Väl framme i Fort Lauderdale var klockan 17 och vi gick för att hämta bilen som stod och väntade på oss.

Vi hittade efter lite letande till hotellet som såg ut att vara okej, bortsett från dålig städning och lite fukt på toaletten som bidrog med småkryp. Det var iallafall beläget precis vid stranden.
Men detta var bara början till något som skulle bli en av våra livs värsta semestrar.
Ej fungerande toalett x2 och saftybox, städerskor som glömmer stänga dörren efter sig, djur som gnagt sönder vår brödpåse mitt i natten och bedbugs.

Jag vaknade i lördags upp med kroppen full av bett. dom lät mina fettrikaste delar vara, mage, bröst, rumpa och lår. Tack för det!

Johanna fick igår uppdraget att räkna dom. Som att räkna fläckar på en geopard. Hon fick det till ca fyrahundra stycken och dom kliar vill jag lova.
Natten var fruktansvärd så idag besökte jag läkaren (till ett pris av 89dollar motsvarande 650kr) för att få tabletter utskrivna. Hoppas bara att det hjälper.

Tack vare dessa kryp har vi fått äran att byta rum två gånger under denna vecka och för att försäkra oss om att inte ta dessa med till nästa rum har vi fått torktumla alla kläder.
Som om inte detta skulle vara nog har det pissregnat hela veckan lång.

Mellan alla dessa tråkigheter har vi dock hunnit göra några roliga saker också. Har shoppat loss på ett enormt varuhus Sawgrass mills mall outlet (helt klart det största jag besökt i mitt liv) för att vara säker på att hitta till bilen var ingångarna markerade med färger och djur.
Vi har åkt runt bland lyxvillorna, som de flesta har varsin miljon yacht liggandes precis utanför sin privatbrygga.
Vi åkte ut till Everglades, indianernas lilla egna samhälle. Det bestod av treskmark. Där kunde man åka en stor bussliknande hummer utan väggar kallad buggy, för att få se allt från flamingos till vattenbuffel. Vi tog oss även en sväng i en airboat, fort gick det och blöt blev man, såg en livslevande Alligator. Otroligt häftigt!

Nu är det dags att sova för att imorgon sätta oss på planet hem till tryggheten. Har aldrig räknat ner dagar på en semester och velat hem så mycket som jag gör nu.
Dock väntar saneringsjobb hemma, då vi måste tvätta allt vi har med hem.

Sov gott och njut lite av skadeglädjen jag bjudit på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0