hösten och kylan är här . .

När jag vaknade imorse såg jag att solen sken,  vilket jag trott att det gjort för sista gången detta året. Det blev en mysig frukost innan det var dags att göra sig i orning för en dag på jobbet, där jag skulle sitta med mitt headset, alla program uppe för att prick tolv lyfta luren och välkomna min första kund med "Hejsan, mitt namn är Karin, vad kan jag hjälpa dig med?" denna mening säger jag ca etthundra gången om dagen, uttjatad? nej inte det minsta! Klockan 21 packade jag ihop mina saker, tog mitt pick och pack för att sakta lunka mot bussen. Mörkt, kallt och regn, hösten är här för att stanna.
Som ni själva märker har denna dag inte gett mig mycket mer än en dags lön. Chirs kom förbi och lunchade med oss, vilket var trevligt då man sällan ser henne.

Imorgon börjar jag redan 9 och slutar 18, helt underbart. Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg senast jag gjorde det, ellerjo det kan ju faktiskt ha varit förra veckan, men jaa..det är mycket sällan.

Har en ganska lång "att göra" lista jag måste börja beta av.

- Vaccination inför Thailand
- Nytt pass
- Söka lägenhet
- Ett besök på skopunkten, billigt är bra!

Nu är det verkligen dags att sova så det inte blir samma mardröm som förra veckan, då jag försov mig och fick stressa iväg utan att hinna med hälfen av morgonens rutiner.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0