ett gott skratt förlänger livet

För er som inte känner mig jobbar jag på supportavdelningen på en kundtjänst. dag efter dag, vecka efter vecka
ska jag hjälpa kunder med att få deras tv att fungera på rätt sätt, vilket i många fall är så enkelt som att starta digitalboxen, höja volymen eller att använda rätt fjärrkontroll.

Så fort man sätter en käpp i kundens hjul får man sig en lång nogrann utläggning om tidigare problem och personer kunden haft och pratat med, om vilket dåligt bemötande och vilket skit företag man jobbar på.

Men även under dessa mörka stunder kommer det en strimma ljus ibland. I mitt fall är det när man verkligen kan gotta sig åt kundens misstag eller klantigheter, dagens ljusstråle var en man som hade en tv med inbyggd box, för er som då inte är så insatta i detta ska jag då informera om att man måste ha en "korthållare" för att kortet ska sitta på rätt plats och för att tjänsten ska fungera, detta var självklart inte kunden medveten om utan hade stoppat in kortet utan korthållaren och vips så låg det på botten av tv:n, detta resulterade i en irriterad kund där jag gav honom två ganska kostsamma alternativ.

Kanske är det jag som blivit en tvättäkta teknikfreak men detta är för mig något sååå korkat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0