blinddate.

Sitter just nu och avnjuter en underbar kvällsmat, te och mackor samtidigt som jag funderar på hur min dag varit. Systemet var ur balans i morse när jag dök upp vilket gjorde att jag kom ur dagsrytmen lite och tappade arbetstakten.

Under en av mina pauser kilade jag ner till Sofie som jobbade på triangeln idag och på vägen tillbaka till jobb passerade jag hotel hilton, utanför utgången stog en kille i min ålder, blicken letade efter något. Såg hur en mobil togs upp samtidigt som blicken var klistrad ut mot folkmassan, jag anade en blinddate. Kände nämligen igen mig själv stå utanför just den öppningen och väntade.


När jag sedan kom tillbaka och satte mig för att knapra på de nötter Sofie bjudit på hör jag en märklig konversation, inte alls i stil med dom jag själv brukar föra. Ljuslampor, de där som tänds på morgonen, fågelkvitter och hur verkliga dom verkligen är. Det finns även ett band som man har runt armen som känner av vilken sekund när är i bästa väckningsfas, som ska vara helt fantastisk. Vem lägger ut pengar på det ens?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0