första dagen i sthlm.

dagen började tidigt med att packa det sista. 8.15 satt jag på tåget på väg till stockholm, anlände 12.40 då Lotta gav mig en vägbeskrivning hem till henne, vilket gick ovanligt bra. Väl hemma hos henne blev det lite uppfräschning innan vi gav oss ut på stan. 
när vi var på väg ut från åhlenscity (kom det där "men" man alltid väntar på i en ny stad), larmet gick när vi passerade detektorerna vid utgången, där dessutom en vakt stog. påsen jag hade med mig från en av butikerna vad det inte, "jag" vad det inte, det var min väska. som en säkerhet för ficktjuvar hade jag sedan tidigare stängt min väska så chansen att någon hade stoppat ner något i den var mycket liten. mitt hjärta slog i hundranittio, kände alla blickar av de som då kändes som miljoner männsikor som befann sig där just då.
jag letade som en galning i väskan efter något som inte tillhörde mig men fann inget. Till slut kom vi fram till att det var min plånbok som hade utlöst larmet och vi fick gå. detta fick mig att tänka på en barcahändelse när linns väska gång på gång utlöste larm och vi fick tömma hennes väska. vid detta laget hade jag kunnat avsluta min shoppingrunda idag för att slippa bli utsatt för detta fler gånger men så blev inte fallet och som tur hände detta inte fler gånger.
Lotta hittade sina röda chinos som vi letat efter i hela staden och sedan var det dags för mat.
nu sitter vi hemma och laddar för en utekväll på söder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0