sjukintyg och hemmakväll

morgon började som den alltid gör när jobbet väntar på en 7.00, lite över sex gick vi upp, klädde på oss och fixade lunchen. Det var ganska kyligt ute och man märker att det börjar bli höst.
När klockan var ungefär 10 kände jag att jag inte alls mådde bra. Jag mådde illa och kände att jag var en aning svimfärdig. Min chef sa till mig att jag fick gå hem om jag kände för det och jag kände att det var bäst, att bara gå och lägga mig och sova så att jag mår bättre imorgon.


När jag sovit djupt i ungefär tre timmar kom Linn hem, hon berätta att hon hade pratat med platscheften och att dom kommer dra ungefär 45 euro om jag inte går till doktorn och får sjukintyg.

Så nu har jag precis varit hos doktorn, fick ta med mig Linn den äldre. Efter att ha stått i inskrivningen i ca 30 min fick jag äntligen komma in i väntrummet. Undertiden vi sitter och väntar fick jag frågan om varför jag sitter och väntar. Märklig fråga måste jag säga.
När jag väl kom in till doktorn kunde han inte ett ord engelsk och Linn fick förklara vad felet på mig var. Jag fick lägga mig på britsen och han kollade i halse och tryckte lite på magen och sen berättade han att jag hade ett virus imagen.
"du har ett virus i magen" säger Linn till mig, "VAA, har jag?" Jag kunde knappt hålla mig för skratt och inte Linn heller.
Men ett sjukintyg fick jag och fick ett par dagar fritt från jobb och ska bara äta vit kött, ris och ja, mjuk mat.

Så någon utgång blir det inte ikväll. Får ta en skönhetskväll. Fixa naglarna och bara ta det lugnt, njuta av det mamma och pappa tog med sig.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0