pengar är inte allt.

Efter att banken först tagit Linns bankomatkort och mitt kort blivit avmagnetiserat har vi den senaste tiden får leva väldigt ekonomisk på de slantar hon förtöver till sitt spanska kort, vi bestämde även att detta skulle bli månadens vita och lugna helg.
Men efter att en tjej på jobb berättat att denna helg skulle bli en av barcelonas största helger funderade och velade vi fram och tillbaka. Efter att ha räknat vår förtillfället gemensamma budget som då var 17 euro och inset att det kanske skulle gå att få in en utekväll, kanske två.

Linn: "Jag har 17 euro i min plånbok så ska vi väl kunna klara av"  
Karin: "Linn, hemma hade man inte ens funderat över att gå ut om man endast hade 170 kronor att spendera"
Linn: "haha absolut inte på två personer." 

Så vi bestämmde oss för att ta ett par drinkar hemma innan vi begav oss till metron som i vanliga fall ersätts av taxi i dessa situationer. Vi gick först till en bar där vi mötte upp en del från jobbet, när dom stängde var det att dra vidare till klubb, ett litet ställe men mycket bra musik men tråkigt nog stängde dom ganska tidigt och eftersom fribiljetterna till dom andra klubbarna inte gäller efter 03.30 var vi så illa tvugna att gå hem.
Igår lyckades Linn med något som skulle vara omöjligt hemma, hon fick en hel utekväll och spenderade endast 75 cent.

Vår ekonomi just nu är lika med 90cent, vilket ni kanske tycker är rätt bra för att vara pank, men det kan jag tala om för er, det är endast 1 och 2 centare och det går man inte till affären med, kan känna pinsamheten krypa bara av tanken på det. Jag får mina pengar på onsdag och fram till dess är det till att leva på 0 euro, inga pengar på mobilen (om ni bara viste hur dyrt det är att ringa och skicka sms här) och inget metrokort. Ett par dagar hemma, ska jag någonstans får jag så snällt ta att använda benen till det jag fick dom till.

Nu är det läggdags för mig, börjar inte jobba förrän 14.15 men jag tänkte hinna med lite andra saker innan.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0