Varje lördag,

Dagen började jag och Mikela med att göra pannkakor, resultatet är inget jag skryter om. Men eftersom detta numera kommer att vara vår lördagsfrukost så hoppas jag på att få till den rätta knycken och få ett bättre resultat.


Receptet

  • 2½ dl vetemjöl
  • ½ tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 3 msk smör

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.
Vispa i resten av mjölken och äggen. Låt gärna svälla i cirka 30 minuter.
Smält hälften av smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten. Använd resten av smöret till att steka tunna pannkakor.


Kommentarer
Postat av: multipinglan

har ett paket jäst med ditt namn på...

2008-11-16 @ 13:55:29
Postat av: Jack

Cool blogg ;) !



_________

Just nu har jag en

frågestund på min blogg.

Det måste vara något

du alltid velat fråga en kille ?

2008-11-16 @ 16:05:58
URL: http://fotografjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0