Nu är det stekta fläsket åter .. stekt.

Lever ni? Jag är totalt förstående ifall ni gett upp denna blogg. Kanske morrat åt "rosa klänningen" inlägget som dag två var en suck, dag tre "men va fan" och resten av gångerna ni entrat denna blogg bara varit som en stor fet käftsmäll. Karin Lihné spottar på oss. Hon tycker inte om oss längre, har hon gjort slut?!
     Men då kan jag, Linn den underbara bekräfta att så är inte fallet. Karin har som hon själv kallar det "skrivkramp" eller ännu fancy-are "bloggtorka". Jag själv kallar hennes lilla avbrott kort och gott "e-kontakt". Det är nämligen här donnan vår har lagt all sin energi. Ständigt ska hon "bara kolla om någon ny skrivit.." Och varje gång är det lika kul att studera hennes ansikte som har visat upp allt från meterbreda leenden till tårkanaler så hårt jobbande att hela ansiktet vibbrerar. Det ironiska är att alla uttryck är effekter av samma slags mail skrivna av.. dårar, idioter och liiite för avklädda 55 åringar. För att inte tala om alla dessa typer, strävande efter titeln "nysvenne" som mer än gärna flyttar till Sverige för "henes skul". Nej, det där var övertramp. Man ska inte tala illa om utlänningar. Ali var faktiskt (kryss i taket) snygg och endast 25 år ung. Om det bara inte varit för svettpärlorna i hans redan filkiga panna..
     Summan av kardemumman (?) är att jag inte tycker e-kontakt är något för Karin. Fast det är klart, när skulle jag då få se "russinet" (helt klart min favorit av "läser-nytt-mail-reaktionerna")? Det är en fröjd att se hela ansiktet på tösen skrynklas ihop till ett enda stort "ooh" med negetiv ton, hon vill vända bort huvudet men nyfikenheten tvungar henne att läsa klart. Det ser ut som litervis nypressad citron rinner in genom hennes läppar hela vägen ner till fjaset. Framför henne har vi en man. 51 år, (vi kan kalla honom Fritzl). Gubben har fyra ungar, ölkagge och rostig volvo, han önskar Karin "mycket välkommen till familjen". DÄR mina damer och herrar har vi russinfejset. Obetalbart givetvis. Hade dött för att kunna lägga upp en bild, men kvinnan vägrar.. "kärleken finns där ute" svara hon bara lugnt. Jag svara lika lugnt.. "Karin, out and shake that body of yours".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0