skepp och hoj


Vaknade hemma hos Linn efter en mindre krävande utekväll, en snabbvisit på badhytten blev det trots att Linn inte kände sig sugen. Dagen bjöd på havsutflykt, max var kapten och vi hans besättning. Louise gav oss en ner cabbad tur till Limhamns småbåtshamn där vårt fartyg väntade. Det var segling som väntade. Efter lite trixande och fixande var vi ute ur hamnen och styrde mot BO01. Louise fick äran att styra medan pojkarna tog upp seglet, ett tu tre så låg vi nästan i vattnet allihopa.
Väl framme la vi ankare och det blev picknick.
"men var ska jag slänga mitt tuggummi?" frågar Linn, "men släng det i havet" svarar alla, "men då kommer fiskarna och äter upp det och så dör dom" säger då Linn. skratt.
solning på däck och bad väntade innan vi började dra oss tillbaka.


Kapten Max(w)ell


Husband and wife


Degen och Bob hissar segel medan


Louise solar och


Linn skickar sms till sina nära och kära med en avskedshälsning.
(ifall att något skulle gå snett)

Efter enbart en och en halv bulle till havs blev det lite mat när jag kom hem.


Kvällen har jag till bringat hemma hos Max med trevligt folk. Ska snart gå in och kolla på OC men kan tänka mig att jag inte hinner se mer än fem minuter innan mina ögonlock stängts.



Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0