promenad, slagsmal och glass

tappar verkligen all skrivformaga nar jag satter mig har, med allt annan folk. har sa mycket jag vill skriva egentligen.

dagen borjade klockan 09.00 med att klockan ringde, fick frukost pa sangen. sen vantade en vandring pa ca 40 minuter, vi skulle besoka poolen som ligger uppe i bergen och for att komma dit ar det x antal 1000 trappor att bestiga och svetten rann nar vi natt toppen och antligen fick kasta oss i pooolen. Under fyra timmar lag vi och solade, badade och saklart laste vi vara bocker. Helt plotsligt utbryter ett brak, ett riktigt slagsmal, det anvandes bade knytnavar och sparkar och detta pa grund av en solstol, en sadan vit i plast som finns att hyra pa de flesta strander utomlands. Det var en engelsk kvinna som satt sig pa en (vad vi forstog) ledig sadan och sen pastog nagon spanjorska att det var "hennes", hon blev sa arg att hon kastade i kvinnans skor i poolen och mannen var nara att kasta i hennes vaska. Da kom hennes raddning, en grupp stora, tatuerade man, sakert maffia och kastade sig over denna man. Den stackars kvinnan tog sina agodelar och flydde gratandes fran denna plats medan slagsmalet fortsatte och senare anlande aven polisen, dagens handelse.
Vi lagade en god middag och till efterratt kunde vi inte halla oss ifran glassen, i hissen ner hit sa kollar linn in i spegeln och fragade sig sj´lv "behover jag verkligen dig?" och sa nicka hon "ja det behover jag".
efter ett par minuter sager hon "det basta med ata glass ar att varje gang man rapar smakar det sa gott".  Hon tyckte dessutom att vi skulle dela pa det sista av min glass, och varfor inte, jag ar ju snall, sen erkanner hon att hon aldrig skulle gora detsamma. Konstig typ, den dar Linn.
Nu ska vi snart hem och ta tag i vart rum, maste stada lite innan vi kan packa upp och trivs ordentligt.
Imorgon borjar en ny vecka med jobb for alla hemma medan jag och Linn fortsatter glassa ett tag till.
Ha det fint!

bilder kommer imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0