tomten jag vill ha ..




en riktig jul, en sån som man har när man är liten. ≤3

När jag vaknade klockan 06.15 imorse, var jag inte alls sugen på att jobba (vem är egentligen det?), dessutom viste jag att jag skulle cykla till jobbet, vilket jag inte gjort mer än en gång sedan isomras. Men jag tog och bulta på mig min stora dumjacka, mjukis, vantar och mina häääärliga curling kängor :) (råkade dessutom ta isönder garderoben när jag skulle hämta dom)
När jag väl kom ut, stoppa jag in ipoden och sen bar det av. Helt underbart, visst det var kallt. Man cyklade helt ensam i mörkret, i varje trädgård var där tända ljusslingor i buskarna och höra den lugna musiken (dok en aning depremerande, kanske de som gjorde det så mysigt). När man sen kom precis utanför, kände man bara den otroliga doften av nybakat (som ni kanske förstår jobbar jag på bageri). Dagen rullade på ganska bra.

När man slutat var det bara att kasta sig på cykeln hem och byta till bil, sen var det att köra upp och hämta linda sedan till ica. När vi kom hem hade vi träffat linn på vägen och vi började baka. det var nämligen julbak som stog på schemat. för att fixa julstämning, blev det lite julmusik.
Nu ska jag ut och gå en runda, sen ska jag hem och läsa bok, se film och sen blir det läggning.
               Natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0